Myelomdag

2017-05-13

(Medlemsmöte "Södra")

Blodsjukas förening i Södra sjukvårdsregionen kommer lördagen den 13e maj 2017 att arrangera en Myelomdag på Elite Stadshotellet i Växjö (Kungsgatan 6) mellan 09.30-16.00. Syftet med dagen är att ge deltagarna en generell överblick om sin diagnos och möjlighet att diskutera sin sjukdom med andra drabbade. Föreläsare kommer att berätta om vad läkare tittar på när de sätter en diagnos, vilka behandlingsalternativ som finns och hur forskningen ser ut i dagsläget. Deltagarna får även möjlighet att ställa frågor.

Dagen är gratis för Blodcancerförbundets medlemmar, där dem tillhörandes Blodsjukas förening i Södra sjukvårdsregionen har företräde. Anmälan sker i första hand till infosweden@takeda.com, men det går även bra att anmäla sig via förbundskansliet på 08 546 40 540 (09-12 vardagar). Har du några frågor kring arrangemanget är du varmt välkommen att kontakta "Södras" ordförande Arne Lundblad på 070 284 77 83 alternativt lundblad.arne@telia.com. Programmet för dagen går att ta del av nedan.

MED STÖD AV TAKEDA