Ansökningshandlingar

Här finner ni ansökningshandlingar för stöd från Blodcancerfonden. Ansökningshandlingarna kommer finnas tillgängliga då möjlighet att söka medel finns.

RESE- OCH UTBILDNINGSSTIPENDIER

Blodcancerfonden utlyser stipendier för deltagande i konferenser och fortbildningskurser som behandlar det hematologiska området två gånger per år. Tidsfristen för ansökningarna ifråga är för 2017 den 15e mars (medel till resor/utbildningar som avser sommaren/hösten) respektive 15e september (medel till resor/utbildningar som avser vintern/våren). Stipendierna avser kliniskt verksamma läkare och sjuksköterskor inom hematologi och avser inte forskning. Aktiva deltagare på konferenser som exempelvis själva presenterar en studie har företräde till utdelade medel.

FORSKNINGS- OCH OMVÅRDNADSBIDRAG

Blodcancerfonden delar även ut forskningsanslag samt medel till omvårdnadsprojekt. Vi har som mål att alternera mellan dessa från år till år vilket dock beror på andelen insamlade medel under året och tidigare utdelningsbelopp. Under 2016 delades pengar ut till omvårdnadsforskning varpå fonden i enlighet med tidigare styrelsebeslut under 2017 istället fokuserade på bidrag avseende projekt som gäller blod- och blodcancerforskning.

Under 2018 kommer Blodcancerfonden alltså att dela ut medel till omvårdnadsforskning. Sista ansökningsdatum för ansökan ifråga är preliminärt satt till den 15e oktober. Har du några frågor kring ansökan är det bara att höra av sig till oss på fond@blodcancerforbundet.se. Ansökningshandlingar går att ta del av via de rödmarkerade länkarna nedan.