VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅR GEMENSKAP!

För dig som medlem i Blodcancerförbundet erbjuder vi bland annat utbildade stödpersoner, fri access till rikstäckande temadagar, möjlighet att gå på lokala medlemsaktiviteter, medlemstidningen Haema och mycket mer. Vi arbetar dessutom aktivt för att tillvarata våra medlemmars intressen genom ett kontinuerligt påverkansarbete, förmedlar kunskap om (att leva med) blodcancer och disponerar därtill över den ideella insamlingsstiftelsen med 90-konto Blodcancerfonden.

Du blir medlem i Blodcancerförbundet via medlemskap i en av våra lokala föreningsverksamheter. Priset för medlemskap skiljer sig åt mellan de olika föreningarna och beror på typen av medlemskap. I nuläget ligger medlemsavgiften mellan 100-250 kronor beroende på om du är patient, närstående eller stödjande. Det finns många sätt att bli medlem i en lokalförening knuten till Blodcancerförbundet, där de olika alternativen som finns att tillgå är:

• Att fylla i webbformuläret längst ner på denna sida (vid problem, kontakta oss gärna!).
  • Att ringa till förbundskansliet på telefonnr. 08 546 40 540 mån-fre kl. 09.00 – 12.00.
  • Att skicka en e-post till info@blodcancerforbundet.se. Ange namn, postadress, födelsedatum, mailadress, telefonnummer samt eventuell diagnos i din anmälan. Skriv också om det gäller medlemskap som patient, anhörig eller stödjande.