VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅR GEMENSKAP!

För dig som medlem i Blodcancerförbundet erbjuder vi bland annat utbildade stödpersoner, fri access till rikstäckande temadagar, möjlighet att gå på lokala medlemsaktiviteter, medlemstidningen Haema och mycket mer. Vi arbetar dessutom aktivt för att tillvarata våra medlemmars intressen genom ett kontinuerligt påverkansarbete, förmedlar kunskap om blodcancer och disponerar över den ideella insamlingsstiftelsen med 90-konto Blodcancerfonden.

Du blir en del av Blodcancerförbundet via medlemskap i en av våra 14 lokalföreningar. Priset skiljer sig åt mellan de olika föreningarna och beror därtill på typen av medlemskap (patient, familjemedlem eller stödjande). Överlag betalar dock patienter och stödjande 150-250 kronor årligen i medlemsavgift, medan motsvarande siffra för familjemedlemmar är 50-100 kronor per år för de flesta lokalföreningar. Kategorin familjemedlem definieras som närstående boende på samma adress som huvudmedlemmen

Det finns flera olika sätt att bli medlem i en lokalförening knuten till Blodcancerförbundet:

• Fyll i webbformuläret längst ner på denna sida (OBS! För dig som ansöker om medlemskap hos Stockholms eller Västernorrlands patientföreningar är inte betalning direkt via Internet möjligt. Du kommer istället få en faktura via antingen post eller mail).
  • Ring till förbundskansliet på telefonnr. 08 546 40 540 (vardagar kl. 09.00 – 12.00).
  • Skicka en e-post till info@blodcancerforbundet.se. Ange namn, postadress, födelsedatum, mailadress, telefonnummer samt eventuell diagnos i din anmälan. Skriv också om det gäller medlemskap som patient, familjemedlem eller stödjande.