C2C4C (Insamling)

Till Blodcancerfondens stora lycka har anställda på Bristol-Myers Squibb lovat att skänka pengarna från 2018 års Country 2 Country 4 Cancer Ride till förmån för landets enda ideella stiftelse med 90-konto särskilt riktad mot blodcancerområdet. Aktiviteten är ett initiativ av organisationen The Union for International Cancer Control (UICC) vars huvudsakliga mål är att på en global nivå minska cancerbördan, främja större jämlikhet, integrera kontroll av cancer och uppmuntra till en aktivare vardag bland cancerdrabbade.

Därtill är UICC måna om att vara ledande i att stödja initiativ som främjar cancerområdet. Något som satsningen Country 2 Country 4 Cancer Ride är ett utmärkt exempel på. I samband med projektet kommer anställda från BMS att cykla från Nice i södra Frankrike till Girona som ligger i nordvästra Spanien. Och detta med målet att samla in pengar till Blodcancerfonden för att därigenom uppfylla syftet om att ta kampen mot blodcancer, samtidigt som man främjar och uppmuntrar till en aktiv livsstil.

Du som är intresserad av att stötta Team Nordics och därigenom även Blodcancerfonden, får gärna "klicka" på bilden nedan för att få möjlighet att lämna en donation till denna insamling. Det går även bra att kontakta företrädare för Blodcancerfonden på fond@blodcancerforbundet.se vid intresse att skriva några rader om hur du gör för att vara fysiskt aktiv på regelbunden basis. Något som påverkar så gott som alla processer i kroppen på ett positivt sätt och som kan bidra till att både öka livskvalitén och minska biverkningar.

Stort tack på förhand!

STÖD TEAM NORDICS OCH BLODCANCERFONDEN HÄR!