Företagsvänner

Varmt välkomen att ta kontakt med Blodcancerförbundet på info@blodcancerforbundet.se om just Ditt företag, likt förbundets Företagsvänner som finns listade nedan, kan tänka Er att etablera en ömsesidigt värdeskapande relation. Vi diskuterar mer än gärna skräddarsydda lösningar som uppfyller de behov Ni som företag har vad avser Ert CSR- och hållbarhetsarbete. Vi ser fram emot att höra av Er!

Nytänkande i kombination med medmänsklighet är ledorden till Bräcke Diakoni som bland annat driver vårdcentraler, rehabiliteringsverksamheter och äldreomsorg. Redan från organisationens början 1923 har de förstått att vård och omsorg kräver både hjärta/hjärna för att attrahera nya patienter. Individanpassad vård där varje individ tas på allvar, en vision om ett "medmänskligare samhälle" samt det faktum att de själva återinvesterar den vinst de gör är andra skäl till att Blodcancerförbundet valt att fortsätta vårt goda samarbete med Bräcke Diakoni.

FRISQ utvecklar man digitala verktyg för en mer patientcentrerad vård. Precis som Blodcancerförbundet tror de stenhårt på att patienten ska stå i centrum för sin egen vård, samt att digitala verktyg är ett utmärkt sätt att stärka dem berörda av allvarlig sjukdom. Denna samsyn är också tanken bakom appen Blodcancerstödet som utvecklats av Blodcancerförbundet tillsammans med FRISQ. En app som särskilt riktar sig till dig som blodcancerberörd, och där 10 % av ersättningen per läkemedelsbeställning oavkortat går till den ideella stiftelsen Blodcancerfonden.

Tack vare personliga kontakter har Blodcancerförbundet ingått samarbete med välrenommerade byrån Keybroker, som erbjuder helhetslösningar inom digital marknadsföring, med syftet att förbättra vår digitala närvaro. Ett i stora delar outforskat område som vi ser fram emot att djupdyka in i under 2018 med god hjälp av det engagerade teamet på Keybroker. En möjlighet vi på förbundet helt enkelt inte får missa givet den digitala revolution vi som samhälle för närvarande befinner oss i.

LM Design to Live in är ett väl etablerat byggföretag med lång erfarenhet av byggbranschen. Grunden lades i LM Eriksson Byggtjänst, ett familjeföretag som startade 1990, och sedan 2005 har företagen nästan uteslutande sysslat med nyproduktion. LM Design ingick i slutet av 2017 ett samarbete med Blodcancerförbundet som innebär att de skänker 1 000 kronor till Blodcancerfonden för varje sålt projekt. Ett sätt att skänka pengar som Blodcancerförbundet är måna om att etablera med fler partners av intresse att stötta blod- och blodcancerforskningen.

Ett av fokusområdena för det medicintekniska bolaget NordicInfu Care är immunbrist. De patienter som lider av detta tillstånd och använder företagets produkter nyttjar en infusionspump med tillhörande infusionsset som gör att de själva kan ta sitt immunglobulin i hemmet. Detta innebär en enklare och tryggare behandling utan frekventa sjukhusbesök. Att Blodcancerförbundet valde att ingå ett partnerskap med just NordicInfu Care känns följaktligen naturligt, då deras produkter ökar patientens inflytande över sin egna behandling.

Teknologisk Institut producerar årligen närmare 200 konferenser och kurser med fokus på att du skall vidareutvecklas i din yrkesroll. På plats får du lyssna till såväl experter som praktikfall från din specifika bransch som ger dig värdefulla erfarenheter och verktyg. Teknologisk Institut finns för dig som vill vidare i din specifika yrkesroll och nå din fulla potential. Likt föregående år planeras det under 2018 en skräddarsydd Hematologikonferens av organisationen i samarbete med Blodcancerförbundet.

Trots att Teva Pharmaceuticals, världens ledande generikaföretag, har varit verksamt i mer än 100 år så är Teva Sweden relativt ungt. Verksamheten startades i Sverige år 2004 och dess framgång kan förklaras av entreprenörsanda i kombination med en diversifierad produktportfölj. Idag, med en portfölj på över 100 läkemedelssubstanser på svenska marknaden, är Teva ett av de snabbast växande företagen inom läkemedelsindustrin i Sverige idag med kontor i centrala Helsingborg (Skåne).

Restaurang för två, brunchkryssning, helikoptertur eller varför inte en chokladmassage? På Upplevelse.com finns det många spännande upplevelser att ge bort till en närstående, alternativt låta mottagaren själv välja genom att köpa ett presentkort till hen. Företaget bakom affärskonceptet, med kontor i Bromma strax utanför Stockholm, heter Upplevelser Andrén AB och drivs av att erbjuda ett brett sortiment av minnesvärda upplevelser till en prisvärd peng. Varmt välkommen att kika närmare på vad som erbjuds via länken ovan.