Företagsvänner

STÖD OSS SOM FÖRETAG!

Nytänkande i kombination med medmänsklighet är ledorden till Bräcke Diakoni som bland annat driver vårdcentraler, rehabiliteringsverksamheter och äldreomsorg. Redan från organisationens början 1923 har de förstått att vård och omsorg kräver både hjärta/hjärna för att attrahera nya patienter. Individanpassad vård där varje individ tas på allvar, en vision om ett "medmänskligare samhälle" samt det faktum att de själva återinvesterar den vinst de gör är andra skäl till att Blodcancerförbundet valt att ingå ett samarbete med Bräcke Diakoni.

"Påverkan och kultur - med båda fötterna på jorden" presenterar sig gärna fullservicebyrån Jupiter Reklam som. I praktiken betyder det att de erbjuder strategi, kreation, form, produktion och publicering med stort engagemang. Jupiter kommer förutom att hjälpa Blodcancerförbundet med medlemstidningen Haema framförallt stötta ett projekt kring att få en "bloggbok" om en framliden myelompatient till verklighet. En extra kram till vår engagerade medlem Hanna Fredholm som jobbar på Jupiter sedan en kort tid tillbaka och gjort detta möjligt.

Leo Vegas är en svenskmaltesisk spelkoncern med visionen om att bli nummer ett i världen inom mobilspel. Företaget har kontor i Sverige där utvecklingen av företagets produkter främst sker, och på Malta som är hemvist för den övriga verksamheten. Leo Vegas är måna om att ta ett socialt ansvar vilket påvisas dels genom att de tar spelberoende på största allvar, men på senare tid även genom ett aktivt CSR-arbete. Och en av de verksamheter de har valt att stötta under 2016 är Blodcancerförbundet, vilket vi på förbundet är tacksamma över.

Ett av fokusområdena för det medicintekniska bolaget NordicInfu Care är immunbrist. De patienter som lider av detta tillstånd och använder företagets produkter nyttjar en infusionspump med tillhörande infusionsset som gör att de själva kan ta sitt immunglobulin i hemmet. Detta innebär en enklare och tryggare behandling utan frekventa sjukhusbesök. Att Blodcancerförbundet valde att ingå ett partnerskap med just NordicInfu Care känns följaktligen naturligt, då deras produkter ökar patientens inflytande över sin egna behandling.

Teknologisk Institut producerar årligen närmare 200 konferenser och kurser med fokus på att du skall vidareutvecklas i din yrkesroll. På plats får du lyssna till såväl experter som praktikfall från din specifika bransch som ger dig värdefulla erfarenheter och verktyg. Teknologisk Institut finns för dig som vill vidare i din specifika yrkesroll och nå din fulla potential. 2017 arrangerades bland annat en skräddarsydd Hematologikonferens av organisationen i samarbete med Blodcancerförbundet.

Trots att Teva Pharmaceuticals, världens ledande generikaföretag, har varit verksamt i mer än 100 år så är Teva Sweden relativt ungt. Verksamheten startades i Sverige år 2004 och dess framgång kan förklaras av entreprenörsanda i kombination med en diversifierad produktportfölj. Idag, med en portfölj på över 100 läkemedelssubstanser på svenska marknaden, är Teva ett av de snabbast växande läkemedelsföretagen i Sverige med kontor i centrala Helsingborg.

Restaurang för två, brunchkryssning, helikoptertur eller varför inte en chokladmassage? På www.upplevelser.com finns det många upplevelser att ge bort till en närstående, alternativt låta mottagaren själv välja genom att köpa ett presentkort till denne. Företaget bakom affärskonceptet, med kontor i Bromma strax utanför Stockholm, heter Upplevelser Andrén AB och drivs av att erbjuda ett brett sortiment av minnesvärda upplevelser till en prisvärd peng.