Medarbetare och kansli

Blodcancerförbundets kansli har som uppdrag att driva våra medlemmars intressen i enlighet med styrelsens beslut. Medlemsföreningarnas behov och intresseområden är centralt för detta arbete och för att veta vad vi ska fokusera på, gör vi breda medlemsundersökningar var resultat är vägledande.

genre illustration grupp figurer fri bild publicering av Gerd Altmann Pixabay

Vi har flyttat till ny adress

Blodcancerförbundets kansli är sedan den 5 juli 2023 beläget på Franzéngatan 58
vid Hornsbergs strand i Stockholm, nästan längst västerut på Kungsholmen. 

Kansliet är öppet för besök mellan klockan 10-15 vardagar (lunchstängt 11.30-12.30) och du når oss på telefon varje vardag mellan klockan 10.00-12.30, telefonnummer: 08-546 40 540.

Blodcancerförbundets nya adress 2023 Franzengatan 58 Sthlm

Personal


Generalsekreterare

(Ny generalsekreterare är rekryterad och tillträder sin tjänst den 3 juni)

Arbetande förbundsordförande Peder Skarstedt ansvarar för arbetet tills dess.
070-2162220
peder.skarstedt@blodcancerforbundet.se

 


Föreningskoordinator

Linnéa Enmark
070 010 02 09
linnea@blodcancerforbundet.se

 

 

Medicinskt sakkunnig och forskningsansvarig

Olina Lind
08 546 40 540
olina@blodcancerforbundet.se



 

Vikarierande administratör

Annelie Landin
08 546 40 540, 072 402 53 90
annelie@blodcancerforbundet.se

 

 

Vikarierande ekonom

Jason Wei
070 717 88 37
jason@blodcancerforbundet.se

 



Ekonom (föräldraledig)

Isadora Nilsson
070 772 73 06
isadora@blodcancerforbundet.se

 

 

Kontaktuppgifter till kansliet
08 546 40 540
Telefontid: måndag-fredag kl. 10.00 -12.30
info@blodcancerfobundet.se

 

 

Kommunikatör

Håkan Sjunnesson
070 273 89 72
hakan@blodcancerforbundet.se

 

Förbundskansliet med personal har till uppgift att bland annat verkställa styrelsebeslut, arbeta i enlighet med medlemsföreningarnas intressen, jobba med intressepolitiska frågor, administrera Blodcancerfonden och genomföra informationsinsatser både internt och externt.

Inom förbundskansliets ansvar finns också den centrala medlemshanteringen, koordineringen av stödpersonverksamheten, medlemstidningen Haema, samt den omfattande externa kommunikationen.

 

 

Senast uppdaterad 21 mars 2024