Sociala Medier

Blodcancerförbundets Facebooksida uppdateras dagligen med nyheter rörande vad som sker på förbundets kansli, aktiviteter bland våra lokalföreningar, nya utvecklingar inom blodcancerområdet samt annan relevant information för våra medlemmar. Målet med dessa inlägg är att hålla dem som "gillar" vår sida på Facebook á jour om vad vi på förbundet har på gång för närvarande, samt därtill för att sprida kunskap om nyheter relevanta för medlemmar och andra blodcancerberörda. En naturlig informationskanal för vår verksamhet med andra ord!

Sedan 2016 finns Blodcancerförbundet representerade på den sociala nätverkstjänsten TwitterDet går att hitta oss genom att söka på antingen "Blodcancerförbundet" eller "BCF_1982". Orsaken till den sistnämnda benämningen är helt enkelt i mån av plats, där "1982" står för det år som vårt förbund grundades. Denna kanal används främst för att främja våra intressepolitiska relationer, skapa debatt, väcka opinion samt hålla koll på relevanta politiska utvecklingar inom (blod)cancervården i Sverige.

I början av 2017 utökade Blodcancerförbundet sin närvaro på det virtuella medielandskapet genom att skapa ett konto på det sociala nätverket Instagram. På nämnda nätverk heter förbundet "Blodcancerforbundet1982" som likt benämningen på Twitter belyser det faktum att vår organisation grundades 1982. Till skillnad från Facebook och Twitter är det huvudsakliga målet med Instagram att dela intressanta och relevanta bilder för att på så vis skapa en känsla av större närhet gentemot dig som medlem, som får en större inblick i vår dagliga verksamhet.

På världens största yrkesnätverk LinkedIn går det att hitta Blodcancerförbundet genom att skriva "Blodcancerförbundet" kort och gott. LinkedIn har som syfte att skapa en virtuell mötesplats mellan arbetssökande och företag. Blodcancerförbundet använder sig av LinkedIn i första hand för att annonsera jobbmöjligheter, men även med syftet att synas och stärka vårt varumärke. Varmt välkommen att bredda ditt CV på LinkedIn genom att visa att du är (eller har varit) en aktiv medlem i Blodcancerförbundet!