Söker du en stödperson?

"En människa i vars sällskap man törs vara sig själv"

Erfarenhet från våra medlemmar visar att det dyker upp många frågor och känslor när sjukdomen bryter ut eller när man får ett återfall. Då kan det vara skönt att prata med någon som har erfarenhet från liknande upplevelser. En människa som kan ge tips och råd vart man ska vända sig i olika frågor. Det är också därför som Blodcancerförbundet erbjuder ideellt arbetande stödpersoner med tystnadslöfte till patienter och närstående.

Våra stödpersoner hjälper gärna till, men bör emellertid ses som ett komplement till hälso- och sjukvården som ska erbjuda blod- och blodcancersjuka professionell hjälp. Stödpersonsverksamheten riktar sig till alla berörda vare sig du är nydiagnostiserad, nyligen har fått skov, är närstående eller bara vill ha någon att prata med. Varmt välkommen att kontakta oss för att ta reda på mer.

Klicka på länken ovan eller kontakta oss på info@blodcancerforbundet.se alt. 08 546 40 540 (09.00-12.00 vardagar) om du är intresserad av att komma i kontakt med en stödperson.

En skara nyutbildade stödpersoner redo att ge råd och erbjuda stöd