Medlemsaktiviteter

Välkomna på våra caféträffar!

Klicka här för information om tid och plats.

Promenera med oss

Följ med på en hälsosam promenad -
något både för ben, hjärta och hjärna

Efter genomförd promenad bjuder föreningen på fika.

Anmälan till Bo Karlsson tel/sms 0735 284 509  eller e-post bo@blodcancerforbundet.se.

Anmälan är viktig så att vi kan meddela eventuella förändringar.

Onsdag 5 september kl 13 – Djurgårdsbrunnsviken

Denna vackra promenad går längs Djurgårdsbrunnsviken och kanalen och passerar Rosendals slott, Sjöhistoriska museet och mycket annat. Samling vid busshållplats Sjöhistoriska museet, linje 69 från Sergels torg. Vi följer Hälsans stig.

Onsdag 19 september kl 13 – Lötsjön, Råstasjön

Vi träffas utanför caféet Gröna stugan vid Lötsjön i Sundbyberg. (Buss 504 från Hallonbergen eller buss 506 från Solna centrum) Hälsans stig runt Lötsjön och Råstasjön är ca 5 km – eller halva sträckan, runt ena sjön. Vi följer Hälsans stig.

Onsdag 3 oktober kl 13 – Vinterviken

Vi träffas vid tunnelbanestationen Liljeholmen, vid lekparken vid sjön Trekanten. Vi vandrar runt i Gröndal och avslutar på Vintervikens café.

Onsdag 17 oktober kl 13 – Judarn runt

Vi träffas vid tunnelbanestationen Åkeshov vid växthuset. Runt sjön Judarn finns ett nät av stigar som går genom omväxlande landskap med öppna våtmarker och skog. I norra delen finns en delvis spångad stig genom groddjursrika våtmarker och i den södra är skogen trolsk med grova stammar och stenblock. Avslut vid tunnelbanestationen Ängbyplan.

Välkomna!

Hälsans stigar hittar du på http://naturkartan.se/halsansstig. Där finns kartor om du vill läsa inför promenaden. Hälsans stigar är initierade av Hjärt- och Lungfonden.