Stödperson

"En människa i vars sällskap man törs vara sig själv"

Erfarenhet från våra medlemmar visar att det dyker upp många frågor och känslor när sjukdomen bryter ut, vid återfall eller i vardagslivet som blodcancerberörd. Då kan det vara skönt att prata med någon som har erfarenhet från liknande upplevelser. En människa som över telefon kan ge tips och råd vart man ska vända sig i olika frågor. Det är också därför Blodcancerförbundet erbjuder ideellt arbetande stödpersoner med tystnadslöfte till patienter och närstående.

Vår stödpersonsverksamhet riktar sig till dig som är nydiagnostiserad, nyligen har fått skov, är närstående eller bara vill ha någon att prata med. Blodcancerförbundets stödpersoner bör dock ses som ett komplement till hälso- och sjukvården, som ska erbjuda blodcancerdrabbade professionell hjälp. Varmt välkommen att klicka på bilden nedan för att få kontakt med en stödperson.

KONTAKTA EN STÖDPERSON HÄR

Det går även bra att kontakta oss på info@blodcancerforbundet.se alt. 08 546 40 540 (09-12 vardagar) om du är intresserad av att komma i kontakt med en stödperson.

Läs gärna Blodcancerförbundets broschyr om våra stödpersoner