Temadagar

Att sprida kunskap om sånt som berör blodcancer är ett av Blodcancerförbundets viktigaste uppgifter. Detta kan handla om information kring exempelvis nya behandlingsalternativ, hur det är att leva med en blodcancerdiagnos, den senaste forskningen kring en viss sjukdom, vart det går att vända sig för att få stöd samt diverse psykosociala faktorer som är värdefulla att belysa närmare.

Ett sätt att nå ut med denna information till patienter, närstående, personal inom hematologin samt allmänheten är via Blodcancerförbundets temadagar. Dessa aktiviteter sker på riksnivå och ska ses som ett komplement till de lokala medlemsaktiviteterna som våra lokalföreningar anordnar under året. Temadagarna är gratis för alla medlemmar som dessutom har företräde om det är begränsat med platser. Övriga intresserade deltagare får betala en mindre avgift.

Vilka temadagar har då Blodcancerförbundet på gång för närvarande? Alla aktiviteter på riksnivå som förbundet anordnar finns listade i högra spalten under "Händelser" på vår startsida. För att ta del av information kring lokala möten/aktiviteter, är det bara att vända er till lämplig lokalförenings hemsida som går att finna här