2018-03-27

Hæma nr. 1 2018 - Tema Forskning

Blodcancerförbundets medlemstidning hæma, som utkommer fyra gånger årligen och för årets första utgåva har temat Forskning, går nu att ta del av via förbundets webbsida

Bild

Blodcancerförbundets medlemstidning hæma återinförde för något år sedan olika teman för de fyra utgåvorna som ges ut varje år av Blodcancerförbundet. Ett uppskattat inslag som vi på förbundet tänkte fortsätta med även under 2018. Detta genom att till en början särskilt belysa den framgångsrika forskning som för närvarande bedrivs inom blod- och blodcancerområdet med ett särskilt fokus på den lovande behandlingsformen immunterapi.

Vidare har hæma året till ära fått en ny design som vi hoppas uppskattas av Dig som medlem. Det är den grafiska konstnären Omar Chaouch, god vän till förbundets projektledare Elin Sporrong, som har varit vänlig nog att hjälpa till med layoutarbetet för hæma 2018 till en minst sagt prisvärd peng. Redaktör är dock fortfarande verksamhetschef Christian Pedersen som låter hälsa att "All återkoppling, bra som mindre bra, tacksamt tas emot av oss på kansliet via denna länk".

Varmt välkommen att läsa och/eller ladda ner hæma - Tema Forskning (nr. 1 2018). Och som sagt, det är bara att höra av Dig till oss med eventuella förbättringsförslag eller annat av intresse rörande förbundets uppskattade medlemstidning. Vi lyssnar mer än gärna på just Dig och din värdefulla återkoppling!