VARMT VÄLKOMMEN TILL VÅR GEMENSKAP!

För dig som medlem i Blodcancerförbundet erbjuder vi bland annat utbildade stödpersoner, fri access till rikstäckande temadagar, möjlighet att gå på lokala medlemsaktiviteter, medlemstidningen Haema och mycket mer. Vi arbetar dessutom aktivt för att tillvarata våra medlemmars intressen genom ett kontinuerligt påverkansarbete, förmedlar kunskap om blodcancer och disponerar över den ideella insamlingsstiftelsen med 90-konto Blodcancerfonden.

Du blir en del av Blodcancerförbundet via medlemskap i en av våra 14 lokalföreningar. Priset skiljer sig åt mellan de olika föreningarna och beror därtill på typen av medlemskap (patient, familjemedlem eller stödjande). Överlag betalar dock patienter och stödjande 150-250 kronor årligen i medlemsavgift, medan motsvarande siffra för familjemedlemmar är 50-100 kronor per år för de flesta lokalföreningar. Kategorin familjemedlem definieras som närstående boende på samma adress som huvudmedlemmen

Fyll i webbformuläret nedan för att bli medlem i en lokalförening knuten till Blodcancerförbundet. Betalning direkt via Internet är möjligt för dig som ansöker om medlemskap i alla våra föreningar förutom Stockholms eller Västernorrlands lokalföreningar. Du kommer istället att få en faktura via antingen post eller e-mail. Slutligen får du som är patient gärna fylla i vilken diagnos det är som du är berörd av. Stort tack på förhand för detta, och varmt välkommen till vår gemenskap!