Medlemsaktiviteter

Blodomloppet

Den 12 juni kommer Blodcancerföreningen att finnas i ett tält vid Blodomloppet på Djurgården. Vi sponsrar våra medlemmar som ställer upp och springer eller går den 5 eller 10 km långa sträckan med halva startavgiften och för att visa att man deltar för Blodcancerföreningen delar vi ut kepsar med föreningens logga. Sista dagen för anmälan är den 3 juni, men om man är några som går ihop och anmäler ett lag, ska laget vara anmält senast den 17 maj.

Välkomna på våra caféträffar för blodcancerberörda.

Vi fikar med gelikar

Caféer för dig som är blodcancerberörd. Oavsett ålder och om du själv har en diagnos eller om en närstående har det, är du välkommen till våra öppna caféer.

Onsdagen 8 maj - tema Blodcancerberörda

Onsdagen 29 maj - tema Blodcancerberörda

Café för närstående

För dig som har en anhörig eller vän som har blodcancer har vi en träff onsdagen den 22 maj

Vi pratar om vår situation i egenskap av närstående till blodcancersjuka. Det kan vara skönt och trevligt att träffa andra i samma situation i en avspänd miljö.

Vi håller till på Café Ritorno på Odengatan 80 och vi sitter vid det stora ovala bordet i det inre rummet. Vi träffas ca 17.30 och håller på ca 2 timmar och   föreningen bjuder på fika.

Varmt välkomna!

Promenera med oss 2019

Följ med på en hälsosam promenad -

något både för ben, hjärta och hjärna

Efter genomförd promenad bjuder föreningen på fika.

Anmälan till Ulf Mejhert på telefon/sms 0706 844 911 eller till e-post ulf@mejhert.st eller till Harriet Rydberg till e-post harrietrydberg@outlook.com.

Anmälan är viktig så att vi kan meddela eventuella förändringar.

Onsdag 20 mars kl. 13 – Djurgårdsbrunnsviken

Vi träffas vid Sjöhistoriska Riksmuséet. Buss 69 går direkt. Om du åker spårvagn så går du av vid Djurgårdsbron och tar en liten promenad, ca 15 min. Sen går vi utefter kanalen, fram och tillbaka, och avslutar i Rosendals Trädgård. Promenaden är ca 4 km, 5 från Djurgårdsbron, men du kan gena vid Djurgårdsbrunn.

Onsdag 24 april kl. 13 – Brunnsviken västra

Vi träffas vid busshållplats Haga Södra, (=hagaterminalen. buss 57 eller 515) Vi vandrar längs Brunnsvikens västra strand, norrut, genom Naturstadsparken Vi avslutar vid café Sjöstugan (www.cafesjostugan). Sen är det nära till tunnelbanestation Bergshamra och flera bussar.   Promenaden är ca 5 km.

Onsdag 22 maj kl. 13 – Judarn Runt

Vi träffas vid Tunnelbanestationen Åkeshov, vid växthuset. Runt sjön Judarn finns ett nät av stigar som går genom växlande landskap med öppna gräsmarker och skog. I norr finns delvis spångad stig genom groddjursrika våtmarker och i söder är skogen trolsk med grova stammar och stenblock. Men ändå lättgånget. Vi avslutar vid café Gateaux vid tunnelbanestation Ängbyplan. Promenaden är ca 3 km men om du går tillbaks till Åkeshov blir den 5 km.

Om intresse finns så föreslår vi följande:

Onsdag 10 april kl. 13 – Björkhagen-Hellasgården

Intresseanmälan till Ulf senast den 8 april