Företagsvänner

Varmt välkomen att ta kontakt med Blodcancerförbundet på info@blodcancerforbundet.se om just Ditt företag, likt förbundets Företagsvänner som finns listade nedan, kan tänka Er att etablera en ömsesidigt värdeskapande relation. Vi diskuterar mer än gärna skräddarsydda lösningar som uppfyller de behov Ni som företag har vad avser Ert CSR- eller hållbarhetsarbete!

Blodcancerförbundet har över 2020 ingått ett samarbete med tandvårdskedjan Aqua Dental som omfattar rabatterad tandvård för Dig som medlem (mer information i bilagan till årsutskicket för medlemsavgiften 2020). I dagsläget finns bolaget främst i Stockholm och Göteborg, men planer finns på att utvidga verksamheten till flera platser i landet. Utöver tandvård till hög kvalitet kommer Aqua Dental att förse oss på förbundet med tillförlitlig och faktagranskad kunskap om hur tänderna påverkas av blod- och blodcancersjukdom löpande under året.

Engagerande kommunikation som berör är målet för design- och kommunikationsbyrån Hello Studio, som är experter på att skapa attraktiva varumärken. Tack vare en vilja att bidra till ett bättre samhälle är det just Hello Studio som kommer att skapa design och layoutarbete för Blodcancerförbundets medlemstidning Haema till ett rabatterat pris från och med år 2020. Något vi på Blodcancerförbundet självklart är tacksamma över och lyfter på hatten för.

Likt Blodcancerförbundet ser helhetsleverantören av stålkonstruktioner, J3M, förändring som en möjlighet att förändras till det bättre. Höga framtidsambitioner, att våga att satsa och en stark vilja att hitta nya lösningar på gamla utmaningar är andra värdegrunder som våra respektive organisationer delar. Sedan 2020 skänker J3M månatliga gåvor till Blodcancerförbundet för att på så vi säkerställa att vi på förbundet kan fortsätta arbeta för en bättre och mer rättvis blodcancervård. Bakom initiativet står VD:n Johan Martinsson som själv är en överlevare av akut blodcancersjukdom.

LM Design to Live in är ett väl etablerat byggföretag med lång erfarenhet av byggbranschen. Grunden lades i LM Eriksson Byggtjänst, ett familjeföretag som startade 1990, och sedan 2005 har företagen nästan uteslutande sysslat med nyproduktion. LM Design ingick i slutet av 2017 ett samarbete med Blodcancerförbundet som innebär att de skänker 1 000 kronor till vår verksamhet för varje sålt projekt. Syftet med gåvorna är i första hand för att stötta vårt alltmer intensifierade intressepolitiska påverkansarbete på förbundet.

Istället för att ge bort julklappar till sina anställda på Nacka Köttprodukter, en prisbelönad verksamhet som tänker på framtiden genom att tillverka med ett tydligt miljöansvar, valde ägaren Stefan Grahn att bli en av Blodcancerförbundets Företagsvänner år 2020. En fin gest Av Stefan som småföretagare tillika nära anhörig till en medlem i vår gemenskap. Vi tackar honom och alla kollegorna på Nacka Köttprodukter, som 2018 titulerades Svenska Mästare i Chark SM. Med hopp om samma framgång åren som komma skall!

Ett av fokusområdena för det medicintekniska bolaget Nordic Infucare är immunbrist. De patienter som lider av detta tillstånd och använder företagets produkter nyttjar en infusionspump med tillhörande infusionsset som gör att de själva kan ta sitt immunglobulin i hemmet. Detta innebär en enklare och tryggare behandling i hemmets trygga miljö utan frekventa sjukhusbesök. Att Blodcancerförbundet valde att ingå ett partnerskap med just NordicInfu Care känns följaktligen naturligt, då deras produkter ökar ens inflytande över sin egna behandling.

Mitt i vackra Mössebergsparken i Falköping finner man Rehabcenter Mösseberg som är en del av Bräcke Diakoni. Denna anrika verksamhet har lång och bred erfarenhet av rehabilitering som kombineras med den senaste kunskapen inom området. Genom lika delar engagerad som kreativ personal, tillsammans med ett lyhört öra för dina unika behov som gäst, arbetar man på Mösseberg utifrån devisen att alla människor kan växa. Om du som gäst har viljan, har man på denna långtgående samarbetspartner till Blodcancerförbundet verktygen!

Senast uppdaterad 29 juni 2020