Vårt arbete

FÖR ÖKAD KÄNNEDOM, FÖRSTÅELSE OCH STÖD

Blodcancerförbundet verkar för ökad kännedom om och föreståelse för hur det är att leva med blodcancer. Vidare försöker förbundet väcka opinion för att alla blod- och blodcancersjuka ska erbjudas en god och rättvis vård (inkl. rehabilitering), samtidigt som vi arbetar aktivt för att bidra till en ökad satsning på forskning inom blod- och blodcancerområdet. Vi har även en väl etablerad stödverksamhet som bland annat omfattar stödpersoner med egen erfarenhet av blod- eller blodcancersjukdom.

LÄS MER I MENYN

I rullgardinsmenyn till vänster hittar du mer information om bland annat Blodcancerförbundets stödpersonsverksamhet, vår medlemstidning Haema och det påverkansarbete vi aktivt arbetar med för våra medlemmars välbefinnande.

Per-Ola Andersson och Martin Jädersten (Ordförande respektive Sekreterare i Svensk Förening för Hematologi (SFH)) på bild tillsammans med Lise-lott Eriksson (Ordförande i Blodcancerförbundet)