Cancer i blodet (e-bok)

För att uppfylla målet att sprida kunskap om livet som blodcancerberörd har Blodcancerförbundet sett till att den populära bloggen Cancer i blodet omvandlats till en s.k. "bloggbok". Bloggen ifråga skrevs av gästgivare och myelompatienten Staffan Sundström från Österlen. I denne beskriver Staffan på ett öppenhjärtigt och insiktsfullt sätt sin resa med myelom som tyvärr tog slut hösten 2015 i och med hans bortgång.

Dessförinnan kunde dock de många läsarna av bloggen följa Staffans vardag som skildras underfundigt och med glimten i ögat. Staffan var dessvärre drabbad av en aggressiv form av myelom, men skrev trots detta även när sjukdomen började sätta sina spår. Dessutom behöll Staffan sin livskraft ända in i slutet vilket gör att de  ömsom tunga frågorna blir mer lättillgängliga för dig som läsare.

Blodcancerförbundet hoppas att Staffans välskrivna verk, som är relevant för alla cancerberörda, oavsett diagnos, kommer leva vidare i många år framöver. Samtidigt  uppmanar vi alla med ett litterärt intresse att ladda ner och läsa Cancer i blodet.

Senast uppdaterad 17 maj 2023