Förbundsstämma 2023

FB IMG 1684573151467
Den 13-14 maj höll blodcancerförbundet sin stämma för åren 2021-2022. Från blodcancerföreningen sydöstra åkte Berndt Prytz, Kajsa Prytz, Ilka Mårtensson och Malin Sidmar upp till Stockholm för att närvara.
Vi inledde helgen med att lyssna till gästföreläsare Göran Boll som på ett inspirerande sätt berättade om MediYoga https://mediyoga.se/ och visade oss fyra olika övningar 🧘‍♀️
Därefter presenterade Margareta Haag en rapport 📝 om cancerrehabilitering i Sverige. Rapporten visade att det finns mycket att förbättra och utjämna 📊 mellan regionerna inom rehabiliteringsinsatser.
På lördagen hölls stämman och trots pandemiår visade verksamhetsberättelsen att blodcancerförbundet har jobbat hårt och synts i flera olika medier 📺🗞. Vi (blodcancerdrabbade) har även representerats internationellt 🌎 vid flertalet olika möten och sammankomster 👨‍👩‍👧‍👦 där våra frågor lyfts fram och diskuterats.
Till sist vill vi gratulera 💐 Hanna Fredholm som valdes till vår förbundsordförande.

Senast uppdaterad 20 maj 2023