Om MYELOM - komplikationer, biverkningar & forskning

Välkommen till en temaeftermiddag den 18 april 2024 på plats i Stockholm Water Front Building eller på distans via Internetlänk. Det blir temaföreläsning om komplikationer och biverkningar vid olika behandlingar för blodcancerdiagnosen myelom. Dessutom kommer vi att ta upp morgondagens framtida  behandlingsmöjligheter.
myelomföreläsning 2024

Föreläsare är Johan Lund, överläkare och sektionschef vid Karolinska universitetssjukhuset i Stockholm och det är Blodcancerförbundet och Blodcancerföreningen i Stockholms län som är arrangörer av denna temahalvdag.
Temahalvdagen kommer att äga rum på konferensanläggningen Stockholm Waterfront, bredvid Centralstation centralt i Stockholms för deltagande på plats. Men eftermiddagens program sänds också digitalt via en Internetlänk som kommer att finnas här i inbjudan.
Inspelning kommer att ske för publicering på Blodcancerförbundets hemsida för åtkomst i efterhand.

OBS! Inga frågor ställs till föreläsare under själva föreläsningen, eftersom inspelning sker!

genrebild frågor svar undervisning kunskap lyssna föreläsning tema - Royaltyfri gratis bild avGerd Altmann Pixabay
Program

12.30 -14.00 Blodcancerförbundet bjuder på lunch i form av en buffé, så att i princip alla kan hitta något att äta, oavsett allergi.
14.00 - 14.50 Vanliga behandlingskomplikationer och biverkningar med symtom vid behandling med olika terapier/läkemedel för myelompatienter.
Frågor

14.50 -15.20 Paus/fika
15.20 - 16.10, Nya och studieterapier/läkemedel/behandlingar. Senaste forskningsnytt beträffande behandling av myelompatienter med bispecifika antikroppar samt Car-T-cellsbehandling.
16.10 -16.40 Frågor och avslutning.

Nils ericsons plan 4 stockholm water front

Lokalen för temahalvdagen ligger i Waterfront Building, Nils Ericsons plan 4, bredvid Centralstationen i Stockholm

Lokalen nu fulltecknad - men delta på distans!

Lokalen är nu fulltecknad men det går väldigt bra att vara med på distans via Youtubelänken:

GDPR-information om videoinspelning

Starttid: torsdag 18 apr 2024, kl 12:30
Sluttid: torsdag 18 apr 2024, kl 16:40
Plats:

Konferensanläggningen Stockholm Waterfront, Nils Ericsons Plan 4, bredvid Centralstationen centralt i Stockholms centrum

Temaföreläsning om myelom komplikationer och biverkningar i Stockholm & på distans den 18 april

Senast uppdaterad 18 april 2024

Fler aktiviteter