Blodcancerförbundet följer GDPR - EUs dataskyddsförordning

Information om GDPR-information under Blodcancerförbundets evenemang med videoinspelningar och fotografering

GDPR Privacy Policy En Royaltyfri Gratis Bild Av Wattblicker Fran Pixabay1920

GDPR betyder General Data Protection Regulation.
Genom att ansluta dig och delta på en temadag/temahalvdag som Blodcancerförbundet arrangerar, ger du ditt samtycke till att du deltar och medverkar enligt den europeiska dataskyddsförordningen GDPR. Det inspelade webbinariet och bilder därifrån, kan sedan komma att publiceras i Blodcancerförbundets kommunikationskanaler och finnas där tills vidare.
Är du med på distans digitalt via Internet, kan du välja att delta/medverka synligt eller osynligt, genom att stänga av din webbkamera och använda ett fingerat namn när du ansluter. Stäng också av (muta) din mikrofon.
Är det ett arrangemang på plats som du deltar på, kan du meddela arrangören och fotografen att du inte vill bli fångad på bild.

Blodcancerförbundet kommunikation

Läs en sammanfattning om av vad GDPR:s regelverk innebär>

Läs mer om GDPR på EU-kommissionens webbplats>

Senast uppdaterad 27 mars 2024