Samarbetskampanjer

Dagens forskning - Morgondagens behandling

Samarbetsprojektet "Dagens forskning - morgondagens behandling" adresserar hur kliniska prövningar och forskning, hänger ihop med tillgången till nya och effektiva behandlingar. Tillsammans leder dessa numera ofta till ett bättre och längre liv med högre livskvalitet, för personer som drabbas av blodcancer. Båda delarna är lika viktiga och beroende av varandra. Dagens forskning – morgondagens behandling är ett samarbetsprojekt mellan Blodcancerförbundet, AbbVie, Amgen, Bristol Myers Squibb, GSK, Janssen, Pfizer, Roche och Sanofi. Klicka på röda knappen nedan och ta del av våra aktiviteter!
Dagens Forskning - Morgondagens behandling
Forskning Pussel Med Fortstoringsglas Fhsj M BLCF Logga 2912 1200Pxb

Om dina rättigheter som blodcancerpatient

Vad händer när någon har fått beskedet om blodcancer? Och vilka rättigheter har man som patient? I två filmer samtalar journalisten Karina Folkesson med gäster om vilka rättigheter man har som patient i dagens Sverige. Samtalsfilm 1 handlar om att få ett diagnosbesked och gäster är hematologsjuksköterskan Lars Skagerlind och Anders Ortelius. I samtalsfilm 2 om vilka rättigheter man har som patient enligt patientlagen, medverkar Lars Skagerlind och Fokus Patients grundare Penilla Günther. Filmerna är framtagna av Blodcancerförbundet tillsammans med BMS, Bristol Myers Squibb. Klicka på röda knappen nedan och titta!
Om dina rättigheter som blodcancerpatient
Kaina Folkesson Startbild Videor Patienträttigheter Utan Playknapp Feature Bild Version2