Starta en insamling

Du kan starta och driva en insamling till Blodscancerförbundets forskningsfond Blodcancerfonden på Facebook

Sedan våren 2018 går det att samla in pengar till stiftelsen Blodcancerfonden via den sociala nätverkstjänsten Facebook. Blodcancerfonden är Blodcancerförbundets fond, som fördelar insamlade pengar till olika forskningsprojekt inom hematologivården.

Att starta en insamling passar dig som vill stötta vår verksamhet vid exempelvis födelsedagar, bröllop, dop alternativt studentexamen. Andra lämpliga tillfällen kan vara i samband med en särskild aktivitet som blodomloppet eller för att stötta en närstående som drabbats av blod- eller blodcancersjukdom. Vilket skälen än må vara är det lika delar enkelt att starta en insamling. Följ bara fyra nedanstående steg:

1. "Klicka" på denna direktlänk för att skapa en egen insamling till Blodcancerfonden på Blodcancerförbundets Facebooksida. Gåvorna kommer att fördelas till forskningen om olika blodcancersjukdomar och till fortbildning av vårdpersonal inom hematologin (läran om blodcancersjukdomar).
  2. Notera Blodcancerfonden som önskad stiftelse att samla in pengar till.
  3. Skriv in hur mycket pengar du önskar uppnå med insamlingen och när denna ska avslutas.
  4. Välj omslagsbild, fyll i uppgifter om insamlingen och slutligen "klicka" på Skapa.

Har du mot förmodan inte ett konto på Facebook går det att ordna här. Hatten av till dig för att du tänker på just Blodcancerfonden, det ser vi som en ära, och stort lycka till med insamlingen!

För mer information: kontakta Håkan Sjunnesson, 0702738972 hakan@blodcancerforbundet.se

swish logo

QR-kod swish

STARTA EN EGEN INSAMLING TILL BLODCANCERFORSKNING
VIA VÅR FOND, BLODCANCERFONDEN!

Senast uppdaterad 19 februari 2024