Insamlingar

Blodcancerfonden är Sveriges enda ideella stiftelse med 90-konto som specifikt vänder sig till blodcancerområdet. Vi delar årligen ut pengar till blod- och blodcancerforskning, projekt inom omvårdnad och utbildning av hematologisk vårdpersonal. Därtill delar vi ut utmärkelserna Årets Avhandling samt Årets Hematologisjuksköterska. Detta som ett led i vårt arbete med att särskilt stötta yngre forskare och landets sjuksköterskor.

Blodcancerfonden är Blodcancerförbundets insamlingsfond för utdelning till projekt inom hematologisk forskning (den medicinska läran om blodsjukdomar)

Du som är intresserad av att bidra till Blodcancerfondens arbete genom att initiera en egen insamling, är varmt välkommen att följa länken Starta en insamling (FB) i menyn till vänster. I denna går det även bra att läsa om några större insamlingar som har drivits de senaste åren och som vi gärna lyfter fram lite extra. Förhoppningsvis kan de fungera som en källa till inspiration för alla godhjärtade människor som vill stötta landets blodcancerdrabbade.

Starta en insamling till Blodcancerfonden via Swish och/eller bankgiro:

Om du vill starta en insamling till blodcancerforskningen genom Blodcancerfonden, så går det bra att berätta för dina vänner att de kan skänka pengar till blodcancerforskningen via Blodcancerfondens Swish-nummer 1239004219 eller Bankgironummer: 900-4219

Be dina vänner i insamlingen att märka sin gåvosumma med ditt namn och årtal som till exempel "Kalle2024"

Här är mer praktisk information om hur du startar en insamling till Blodcancerfonden

Läs mer här>

Blodcancerförbundet är medlem i Giva Sverige och förbundets insamlingsfond, Blodcancerfonden har ett 90-konto enligt Svensk insamlingskontroll.

swishnummer till blodcancerfonden

Senast uppdaterad 19 februari 2024