Bli månadsgivare och stöd blodcancerforskningen via vår fond - Blodcancerfonden

90-konto logo

Utvecklingen inom blodcancerområdet har varit otroligt positiv det senaste decenniet, vilket vi till stor del har våra duktiga forskare inom hematologin att tacka. Hjälp oss att hjälpa dem med sitt viktiga arbete genom att bli Blodcancerfondens månadsgivare. Som månadsgivare bidrar du till en bättre sjukvård för landets blodcancerberörda genom att stötta forskning, projekt inom omvårdnad och utbildning av vårdpersonal.

Månadsgivare blir du genom att följa denna länk och som månadsgivare går det att föra över en summa på antingen 50, 100, 250, 500 eller 1 000 kr i månaden. Alla bidrag tas tacksamt emot av Blodcancerfonden, den enda stiftelse i Sverige med 90-konto, som specifikt riktar sig till personer som är drabbade av blodcancer eller annan allvarlig blodsjukdom.
Som tack för stödet får du som givare en fortlöpande prenumeration av Blodcancerförbundets medlemstidning Haema. Ett erbjudande som kvarstår så länge du väljer att fortsätta vara månadsgivare hos Blodcancerfonden.

Blodcancerfonden har 90-konto för en säker och trygg insamlingsverksamhet, där de insamlade medlen går till olika forskningsprojekt inom hematologin, läran om blodsjukdomar. Vi har som första cancerorganisation 2020 skapat Patientpanelen, som är med och fördelar Blodcancerfondens årliga utdelningsmedel till forskningsprojekt som har patientnytta. Genom Patientpanelen utbildas årligen ett antal patienter att bli kunniga som patientföreträdare i det lokala påverkansarbetet.

Stort TACK för detta!

Patientpanelen är till för dig som är intresserad av att delta i forskning och utveckling inom blodcancerområdet. Panelen består av patienter, närstående och vårdgivare som ska agera forskningspartners i medicinska forskningsstudier som stöds av Blodcancerfonden. För deltagande krävs medlemskap i Blodcancerförbundet.

Senast uppdaterad 19 februari 2024