Julhälsning från vår ordförande

Ett fantastiskt år går mot sitt slut. Föreningens ordförande sammanfattar året i årets julhälsning.

Christmas G3f922c198 1920

Mindre än två veckor kvar av förberedelser inför julhelgen. Julen ser olika ut i olika familjer. Några håller hårt på traditioner och andra tycker det är spännande att byta ut julbord och klappar mot något nytt och oprövat.

Men oavsett hur du väljer att fira din jul så hoppas jag att det blir en tid av gemenskap och värme. Jag tillhör den krympande skara som envisas med att skicka julkort och faktiskt får jag några också. Traditionen att skicka en julhälsning till de vänner som man inte träffat under året, eller inte träffar så ofta som man önskar, men ändå tänker på, är en tradition som håller på att bytas ut mot elektoriska hälsningar.

Den kommande veckan kan du däremot räkna med att få en handskriven hälsning från vår styrelse i brevlådan. Precis som varje år tidigare. Du är viktig för oss och vi vill visa vår uppskattning.

Vad har vi haft för oss under året?

• Vi jobbar mycket med vår hemsida och för er som inte har kollat in den så heter den www.blodcancerforbundet.se/uppsala Där försöker vi att uppdatera så ofta det går om vad som är på gång i föreningen.
  • Föreningen firade 35år med ett kombinerat årsmöte och en uppskattad jubileumsfest.
  • Vi har haft fysiska fikaträffar i alla våra fyra regioner, i hela fem städer.
  • Vi har jobbat mycket på gemenskapen både i styrelsen och i föreningen som helhet. Genom flera roliga aktiviteter och en större digital närvaro.
  • Vårt samarbete med de andra blodcancerföreningarna i Mellansverige har ökat. För att ta hjälp, dela kunskap och ge stöd där det behövs.
  • Vi har börjat skapa armband med budskapet "Tillsammans mot cancer" som skickas ut till alla nya medlemmar.
  • Vi kan känna oss stolta över att vara en aktiv förening där mycket händer som vi hoppas ska vara till glädje för våra medlemmar.

Vad är viktigt framåt?

Känner du dig manad att hjälpa till att driva föreningen framåt och göra vår förening ännu mer attraktivt så tycker jag att ni ska höra av er till styrelsen på hanna@blodcancerforbundet.se

Vår förhoppning är att vi ska kunna fortsätta driva föreningens styrelse med en sammansättning som representerar alla åldrar och kunskaper för att kunna fatta de riktiga besluten. Det är både intressant och roligt att arbeta i föreningens styrelse tillsammans med engagerade medlemmar.

Jag hoppas få se er på årsmötet i mars på det mysiga Lövudden i Västerås.

Tack för i år!

Jag önskar er alla en God Jul och ett Gott Nytt År.

Hanna Fredholm
(Ordförande)