Kronisk myelomonocytär leukemi (KMML)

Här hittar du en intressant föreläsning om forskning och behandling av den sällsynta diagnosen KMML, kronisk myelomonocytär leukemi. Ett webbinarium som Blodcancerförbundet anordnade och spelade in våren 2023. I webbinarieföreläsningen medverkar överläkare Johanna Ungerstedt, specialicerad på just KMML och det är bara att klicka på bildens playknapp nedan så spelas föreläsningen upp:

Denna forskningsföreläsning genomfördes av Blodcancerförbundet i samarbete med överläkare Johanna Ungerstedt, docent och överläkare i Hematologi vid Karolinska Universitetssjukhuset i Stockholm. Hon är också forskargruppsledare på HERM (Centrum för hematologi och regenerativ medicin) vid Karolinska Institutet, som arbetar med kroniska myeloida blodcancertyper, främst KMML, kronisk myelomonocytleukemi (CMML) och systemisk mastocytos (SM).

OBS! Vi hade innan föreläsningen tydligt informerat alla deltagare om att föreläsningen skulle spelas och publiceras olistad med begränsad åtkomst på Blodcancerförbundets Youtubekanal. Detta i enlighet med den europeiska dataskyddsförordningen GDPR.

Denna webbföreläsning är publicerad på Blodcancerförbundets Youtubekanal
( https://www.youtube.com/channel/UCRYwZH5IJdNvXfWwoPy1edw ) På denna kanal finns många olika föreläsningar och informationsfilmer om livet med någon av alla blodcancerdiagnoser. Om forskningen, behandlingar och rehabilitering under behandling och efter en cancersjukdom.

Senast uppdaterad 02 juni 2023