Temahalvdag om diagnosen AML - behandlingar & forskning

Den 19 november 2024 arrangerar Blodcancerförbundet en temaeftermiddag om diagnosen AML, akut myeloisk leukemi i Göteborg och på distans via Youtube. Läkaren och hematologen Lovisa Wennström och hematologisjuksköterskan Petra Lindroos Kölqvist föreläser.

Starttid: tisdag 19 nov. 2024, kl 16:00
Sluttid: tisdag 19 nov. 2024, kl 18:40

Här via länken nedan kan du delta på denna temaföreläsning från klockan 16.00 den 19 november. Men du är naturligtvis välkommen att vara med på plats i Göteborg också!

aml startbild videosändning 19 nov 2024

Det planerade programmet för eftermiddagen den 19 november:

16.00    AML-sjukdomen med fokus på allmän bakgrundsinfo, utredning/diagnostik samt nuvarande och kommande behandlingar och forskning inom AML-området. Föreläsare är hematolog Lovisa Wennström.

Frågor

17.00    Paus med fika på plats

17.30    Symtom/biverkningar samt hur de kan hanteras inkl. egenvård. Föreläsare är hematologisjuksköterska Petra Lindroos Kölqvist.

Frågor

18.30    Avslut

Den fysiska föreläsningen hålls på Scandic Crown i centrala Göteborg men de sänds också live via Blodcancerförbundets Youtubekanal och spelas in för åtkomst i efterhand.

Temahalvdagen äger rum på konferenshotellet Scandic Crown, adress: Polhemsplatsen 3, bredvid Centralstationen i centrala Göteborg.

GDPR-information om videoinspelning

Genom att ansluta dig och delta på denna temadag, ger du ditt samtycke till att du deltar och medverkar enligt den europeiska dataskyddsförordningen GDPR. Det inspelade webbinariet och bilder därifrån, kan sedan komma att publiceras i Blodcancerförbundets kommunikationskanaler och finnas där tills vidare.
Du kan välja att delta/medverka synligt eller osynligt, genom att stänga av din webbkamera och använda ett fingerat namn när du ansluter. (Är det ett arrangemang på plats kan du meddela arrangören och fotografen att du inte vill bli fångad på bild)

Här kan du anmäla dig för fysiskt deltagande på plats eller distansdeltagande

Fler aktiviteter

Alla aktiviteter